Tarikata Beş Kala - Maladaptive Daydreaming 6

    Okumaya başlamadan önce maşallah çekin zira altıncı yazıyı yazıyorum, MD sahiplerini tek çatı  altında topluyorum ve hala ara sıra gelen mailleri cevaplıyorum. Bir haftaya İç İşleri Bakanlığına tarikat başvurusu yapacağım. Böyle maneviyatı yüksek Allahlık bir topluluk olarak yolumuza devam edeceğiz. Tarikat demişken. Tasavvufa ve tarikatlara hurafe diyen İsmail Saymaz'a sesleniyorum. Benle de çıksana tartışma programına. Bardağı kafana atayım.                                         

    Neyse. Bu blogda herkesin görüşlerine saygı gösteriyoruz (yersen) o yüzden sakinleşelim ve kendi işimize bakalım. Burası mübarek bir blog.

                                       cübbeli gif ile ilgili görsel sonucu

Bu yazıda iki farklı şeyden bahsedeceğim. İlk bu süreç hakkındaki kendi düşüncelerim, ikincisi de  MD sahipleri ile kurduğumuz WhatsApp grubu .

Fark edilmelidir ki bu seriyi yazarken hep okuduklarım duyduklarım ve gözlemlediklerimi yazdım. Bunları da olabildiğince tarafsız anlatmaya çalıştım. Bu sefer bu sürecin bana ne ifade ettiğini neden hala bu seriye yazdığımı anlatmak istedim.

Bilmek özgürlük, özgürlük sorumluluktur.Yani bilmek sorumluluktur. Temelde bu motivasyonla harekete geçtim. Şimdiye kadar bana siz okurlar tarafından atılan her mailde bu sorumluluğu tekrar hatırlıyorum. Bunun da ötesinde, zor hayatlar yaşamış birinden yardım isteyen bir mail almak da zaten başlı başına bir sorumluluk. Tüm bunlara dayanarak şunu söyleyebilirim ki bana mail geldikçe, yeni şeyler öğrendikçe yazmaya devam edeceğim. Buradan da bu işin bana külfet geldiği anlamı çıkmasın. Ben zaten okumayı yazmayı severim, hedefim de akademisyen olmak. Bu işi severek yapıyorum.

Maladaptive Daydreaming birçokları tarafından olumlu görülse de ben olumsuz bir durum olduğunu düşünüyorum. İnsanın kendi hayatının iplerini eline almasına engel olan her şey olumsuzluktur. Çünkü insan olarak en erdemli görevlerimizden biri kendi potansiyelimizi gerçekleştirmektir. Bu da şüphesiz evvela kendimiz sonra da dünya ile başa çıkmakla başlar. Bu noktada buna katılmayan ve Youtube'dan videolar izleyerek uyuşuk hayatına devam eden ve bunda bir beis görmeyenler de olabilir. Bir diğer deyişle elindekiyle yetinip, olabilecek olanı değil olmuş olanı kabul edenlere tabii ki diyecek bir şeyimiz yok. Lakin her daim dediğimi tekrar ediyorum, insan yürümek için var ise yolda insan yürüyünce var olur. Teşvikse teşvik nasihat ise nasihat, bu konu hakkında konuştuğum herkese hayatlarından daha fazlasını talep etmelerini söylüyorum. Zaten bu konu  hakkında yazmam da bu yüzden. İlgilenenleri bilgiyle donatıp sorumluluk yüklemek. Ve yanlış seçimlerini hunharca eleştirmek. Herhalde yani. Bu işten benim çıkarım da bu.



                                              charlie day gif ile ilgili görsel sonucu



Bir de Whatsapp grubumuz var. Gerçekten özveri ile kurup her baktığımda şevk aldığım ama asla bir hafta içinde iki kere yazmadığım ve grubu açtıktan sonra tövbe bismillah bloga girmediğim bir grup. Ama güzel grup. Şimdiye dek bir çok şey paylaştık. Farklılıklar ve benzerlikleri karşılaştırarak MD'nin farkı yönlerini, sınırlarını ve nasıl gelişip evrimleştiğini gördük. En azından ben gördüm.Zaten önemli olan benim görmem, değil mi arkadaşlar. (Evet diyorlar.)


Bazı arkadaşlar hala soruyor, hatırlatalım. Grubumuz hala herkese açık. Gerçekten faydalı şeyler paylaşıyoruz. Sadece MD de konuşmuyoruz. Mesela ben her milli maçta itinayla gruba maçla ilgili mesaj atarım. Niye bilmem. Adet olmuş. Bunun yanında psikolojinin diğer teşhisleri, üniversite tercihleri gibi meselelere de değindik şimdiye kadar.

Yani işin aslı şu arkadaşlar. MD sahibi olarak bir şey anlatacağınız zaman sizi dinleyebilecek en uygun insan bir başka MD sahibi. Çünkü beynin bir tarafında dramalar aksiyonlar trajedilerle dolu hayali kurgular zıplayıp dururken öbür yarısıyla gerçek dünyada neler olup bittiğini idrak etmeye çalışmanın ne demek olduğunu gerçekten yaşayan bilir. Bu yüzden tarikata benzetiyorum artık ben bu işi. Ortak bir tecrübe geçmişi olan ve aynı dili konuşan bir grup insanız çünkü.


Abartıyor muyum? He belki biraz. Fark eder mi? Yoo.

Grup hala açık. Katılım için mail atmak pekala yeterli.

Sonraki yazıda görüşmek üzere.

Diğer yazılar için;

Serinin ilk yazısı, bir efsanenin başlangıcı, Hayallerin Kontrolden Çıkması - Maladaptive Daydreaming

Bu yazının serinin ikinci yazısı için  Hayallerin Ayyukası - Maladaptive Daydreaming 2

Maladaptive Daydreaming tedavi edilebilir bir şey mi?  Gerçekliğe Gerçek Dönüş - Maladaptive Daydreaming 3

Okurlardan gelenleri paylaştığım, tavsiyeler ve soğuk espriler içeren yazı Yeni Düş Çarkları - Maladaptive Daydreaming 4

Olaya bilimsel de yaklaşalım diyen pimpirikliler için Psikanaliz serpiştirmeli sonraki yazı Psikanaliz ve Diğer Şeyler - Maladaptive Daydreaming 5

Dünyanın değil, kainatın dört bir yanından toplanan MD sahipleri grup kurduk bakınız Tarikata Beş Kala - Maladaptive Daydreaming 6

Blog yazılarının uzay boşluğuna gitmediğini, artan farkındalık ve baş etme gücünü anlatan yazı İyiye Giden Şeyler - Maladaptive Daydreaming

Aşırı hayal kurmanın can sıkıcı bir yan etkisini yan anlatan yazı Düşsel Kırılganlık - Maladaptive Daydreaming 8

Benim MD olduğum zamanları ve kurtulma mücadelemi anlatan yazı Galaktik Savaşçılar Diyarı -Maladaptive Daydreaming 9

                                     


































Yorumlar