Ağaç Gibi

Beklemek kaderidir. İki yöne uzar ağaç. Göğe ve yere. Ömrü boyunca uzar ve bekler sevgili yabancı bir sarmaşığı. Ağacın fıtratı budur. Son bir baharda döker yapraklarını, ölür ardından gövdesini saran sarmaşık için. Pas kırmızısı-kükürt sarısı yapraklar ağaca mezar, sarmaşığa döşek olur. Aşk uludur. Önce öldürür, sonra doğurur.

Kof bir gürgendim ben de. Sessiz ve soluk. Karanlıkla çıplak yüzle muharebe ederdim. Soğuktu damarlarım. Gaddar gerçekliğin gözlerine gururla bakar, metanetsiz kuruntuları geri adım attırırdım. Kendini aydınlık ve huzurlu kılan her şeye sırtımı dönmüş, ebedi karanlığı nihai kaderim olarak görmüştüm. Yumruklarım yepyeni bilenmiş, katil nevrozum dikilmişti. Öldürmek için pul kanatlı çirkin bir yarasayı, yakmaya hazırdım hem kendimi hem yüreğimi üstüne bıraktığım masayı.

Ol dedi yedi katlı semanın ötesinden bir fısıltı. Medet ve rahmet yağdı kayan yıldızlar gibi. Sonra karanlığı yırtarak sen geldin. Melekler iç çekti. Omzuma dokundun, gökyüzünü kıskandırdı parmaklarının hafifliği. Dokundun, yeraltında atalarım ağladı mutluluktan. 

Bihaberdim dokunmanın gücünden, öğrendim. Azledildim çeyrek asır cahilliğimden. Yeni mümkünler filizlendi omzumdan aklıma. Gördüğüm, duyduğum tattığım her öz, taze bir çağı saklayan tohum gibi düştü içime. Omzuma dokundun, uyandım. Dumanlı karanlığın kucağından kalktım. Seni buldum. Sende de kendimi.

Mazi, kimliğim ve sancılarım başak verdi ta ufka kadar. İsimsiz, içkin gönül yumrularım tomurcuk olup patladı. Dokundun ve karıştım. O zarif kolların nasıl taşıdı omzuma bıraktığın dokunuşun ağırlığını? Gözlerin nasıl kör olmuyor taşımaktan kainatın ışığını? İnsan kıldın beni omzuma bir kez dokunarak. 

Yeni mümkünün ortasındayım şimdi. Layık mıyım bilmiyorum da. Samanyolu kadar büyük, uykulu otlarla örtülü, imsak güneşi gibi alacalı bir karanlık.

Yalınayak, yalnız ve yorgunum, bu yeni bir diyarı yurt edinemeyecek kadar suskunum. Lütfen gel. Omzuma dokun tekrar. Yürüt beni bu diyarın en ulu ağacına, uçurumun ucuna ve bulutların yamacına. Yorulursan söyle, ayakların olayım. uykun gelirse söyle yüreğimde sallayayım. Ama gel.


Yorumlar