Otopsi - Artçı MD 5

Bu yazının konusu kendi hayallerini analiz edemeyen arkadaşlara yol göstermek, yol yapmak, oy toplamak ve imparatorluğumu ilan etmek.  



Evet şimdi ne yapıyoruz, Admin size kendi hayallerini, hayallerinden çıkardığı analizler ve analizler ışığında neler yaptığını anlatıyor. Vira bismillah. 

Önceki yazılardan da bildiğiniz üzere hayatımın hatırı sayılır bir kısmı istemediğim insanlarla istemediğim yerlerde geçti. İstemediğim insanlarla olmak bende yeni insanların hayallerini kurma güdüsünü tetikledi.

İstemediğim mekanlarda olma durumu da başka boyutlara ve evrenlere kapı açabilen, kılıcı hem boyut anahtarı hem de galaktik bir silah olan bir kahraman olarak hayal ettim kendimi. Hani canı sıkılınca gidem ormanda yürüyem azcık gerçeklikten uzaklaşam diyenler olur ya. Benimki de o hesap ama kafam bozulunca bambaşka bi evrene gidiyorum. Ormana kafeye gitmek ne lan fakir bir köylü müyüm ben?

Beni şahsen tanıyanlar bu soruya evet dedi. Tanımayanlar için hayali sanal kişiliğimle insan kandırma seansı devamke.

Evet hayallerim yaşadığım gerçekliğin çirkinliğine göre evirildi. Ondan da önce hayali bir pokemon arkadaşım vardı. Oynadığım oyundaki ejderhayı kendime pokemon yapmıştım. Fakat bunları zaten 9. yazıda anlatmıştık. İşin biraz daha temeline inelim.

MD sahibi olmak, beynin yaşamayı talep ettiği hisleri hayal dünyasından tatmin etmek üzere sınırlarını genişletmesi demek. Peki bu genişleme nasıl oluyor, evet bildiniz, gerçek hayatta eksik olan yönlere doğru. Bu kadar basit. 

İstemediğim yerlerde bulunmak bana başka bir diyarın hayalini kurduruyor. Bu hayal tetiklenmesinin izini sürmek kolay. Karmaşık olan daha duygusal, muğlak ve çok katmanlı hayallerin izini sürmek. Evet başka diyarlara gittim fakat ne götürdüm giderken? Gittiğim yeri nasıl hayal ettim, kimleri buldum kimlerin eksiliğini çektim. İşte bu asıl iz sürme gerektiren mesele.

Kendi üzerimden anlatayım. Benim hayallerimde gerçek dünyadan hiç kimse iyi adam olarak yoktu. Es kaza bir yada iki kötü karakter gerçek dünyadan esinlenmiş kişiler olurdu. Gerisi tamamen kurmaca. Bu durum da şunu gösteriyor ki hayatımda bir tane bile sevdiğim insan, hayırlı bi insan evladı yada Allah'ın mübarek bir kulu yokmuş. Yazık be.


Sonrasında hayallerimin tamamen güç odaklı olması üzerine düşündüm. MD'nin idealize edilmiş bir benlik üzerine inşa edilmesi zaten malum. Benim inşa ettiğim karakter de güçlüydü. Çok güçlüydü hatta. Bakınca insanların içini, niyetlerini ve yalanlarını gören gözleri vardı. Bu da gerçek dünyada kimseye güvenmiyor, herkesi sahtekar sanıyor olmamdan geliyordu. Çok da haksız değilim bu gözlemimde ama neyse...

Karakter fazla felsefi tartışmalara girmez, Dünya'yı sömürmek isteyen uzaylı istilacılara karşı safi güç kullanırdı. Bunun da sebebi gerçek hayatta felsefi derinlikte kendime denk birini görmememden geliyordu. Kova burcu egosuna bakar mısınız arkadaşlar... 👀

İşleri biraz daha karmaşıklaştıralım. Olay örüntüsü olarak benim hayallerim gerçek hayatımla hiçbir benzerlik göstermiyordu. Yani sosyal ilişkiler, insanlık halleri, ev içi ilişkiler eğitim durumu vesaire hayallerim ve hayatım benzerlik göstermiyordu. Aradaki bağlantı tamamen duygusal boşluklar. Buradan da şunu anlıyoruz ki dış dünyanın gerçekliği, MD olsa da olmasa da, benim için ilgi çekici değil. Ben daha çok büyülü gerçeklik ve fantastik yönü ağır basan bir dünya arayışı içindeydim. Hala da öyleyim aslında da büyüdüğüm için çok dillendirmiyorum. Yoksa bir ejderham olsun sırtına binip düşmanlarıma ateş püskürteyim isterim yani hala.

Evet. Havalı dimi. 



Hayaller bu bağlamda oldukça bariz tabirleri olan rüyalar gibi. Google'a rüya tabirleri 2023 cübbeli ahmet hoca yazmaya gerek kalmadan insan kendisi bir analiz yapabilir yani. Fakat genelde bu analizler kişinin kabul etmek istemediği can sıkıcı sonuçlar verir. Mesela, hayalinizdeki baş karakterin fiziksel özellikleri kafanızdaki güzel ideasına paralel olarak şekillenir. Kısa adam kendini uzun boylu, zayıf adam da iri ve güçlü hayal eder. Kızlar kendini nasıl hayal ediyor tam bir şey diyemem ama bana gelen e-postaları şöyle bir kafamdan tarayınca kızlar genellikle ilgi, duygusal yoğunluk ve drama üzerine hayal kuruyorlar.

8 Mart geçtiği için kadınlar hakkında istediğim kadar sallayabilirim. Bu konuda kızların hayallerini daha sığ buluyorum. Yani gerçek hayatın ucuz bir replikası gibi. Görüyorsunuz kadıların hayalleri bile ne kadar bo-

Yapmak istediğiniz eylemin fotoğrafını koyuyorum kızlar. Admininiz sizi düşünüyor.


Hayallerin kontrolden çıkması bu bağlamda bir avantaj sayılabilir yani. Manuel olarak kurulan hayaller zaten amaç ve sonuçları belli hayaller. Zihinde aniden beliren hayaller ise, yaşamak istediği tatmini hayal dünyasından almaya çalışan beynin neye ihtiyacı olduğunu farklı bir dille söylemesi yani. Terine mentorluk misali hayalleri analiz edip ihtiyacı saptamak, sonrasında da bu ihtiyacı gerçek dünyadan talep etmeye çalışmak MD'den kurtuluşun yegane yolu. Çünkü beynin istekleri büyük çoğunlukta basit, insani ve öz istekler. Sevmek, güvende hissetmek, kendini gerçekleştirmek gibi. Bu istekleri reddetmek, bireyin başka bağımlılıkların pençesine düşmesine yol açabilir. Dikkatli olmak lazım.



Velhasıl, hayallerimiz üzerine düşünelim arkadaşlar. Önemli bir konu. MD'yi avantaja çevirebilirsiniz. Hadi bakim bu yazıdan sonra hayallerimi şöyle analiz ettim böyle analiz ettim, kendimi şöyle iyi anladım, artık hayatım böyle böyle güzel, aman efendim Mısır'da amcam öldü miras kaldı pay ister misin tarzı epostalar gelsin lütfen.

E postamızı da bir kez daha yazalım erdogdu.exodya@gmail.com

Haydin kolay gelsin, herkes hayal çalışmasına başlasın.





Yorumlar